Övik

Tävlade i övik igår (lördag) gick väll sådär.

Hoppade först en lc, han var skitspänd på framridningen. Började redan då vi lastade ur honom, de var trav på andra sidan vägen han stod och kollade och kunde knappt stå still. Han brukar alltid vara superlugn på tävlings att hålla på med osv. Men han blev jättenervös, skakade och bajsade hela tiden. Huga. Så var han skitspänd då jag hoppade upp, började trippa och småtrava. Eftersom han var så spänd så orkade jag inte bråka med honom så lät jag han vara på framridning/hoppningen. Så jag brydde mig inte om formen, alltid när jag rider fram jobbar jag honom men på framhoppningen bryr jag mig inte för han blir så spänd men nu lät jag han bara vara. Så när jag kom in på framridningen ropade dom att jag skulle in på framhoppningen, fick lite panik och tänkte att de snart var jag. Travade fram typ 2 varv galopperade 2 sedan började jag hoppa. Vart skitstressad själv. Hoppade fram, han kändes superfin på hinder så jag nöjde mig och gick ut. Sen var det ungefär 15 min till jag ?! Less ja blev, fick stressrida i onödan.

LC
Inne på banan var han lite somvanligt, pigg/spänd men så fort jag börjar galoppera lugnar han sig. Hoppade igenom banan 1-8 och sedan omhoppning 9-12. Glömde dock vägen efter 8 och tänkte hoppa 12:an haha så det vart värdens mongosväng till 9an, skulle gå på högersidan vart vänster och en jäkla konstig sväng. Kom nära där, han hoppade endå snäll som han är. Hoppade vidare 10-12. Så vi var nolla den klassen, men jag gasade inte på honom det var bara onödigt eftersom han var så spänd redan och vi skulle hoppa mountainhorse efter så det var bättre att han fick en rätt lugn förstaklass. Så kom precis utanför placering. Rundan kändes väll lite sådär endå, kunde vart bättre men fick in ett okej flyt endå. Han sprang lite efter första hindret och vi kom nära 9:an, han skötte sig bra. Min ridning kunde vart bättre. ;)

LB
Han var mycket lugnare på framridningen, kunde jobba honom lite iallafall innan jag hoppade fram. Framhoppningen kändes bra, han hoppade riktigt fint där också. Jättefina språng, sista språnget på oxern kom vi lite längre ifrån jag höll om och han klippte av. Flög lite där uppe på ryggen jag, han hoppade super.
På banan fick vi inte in något flyt, utan kom dåligt på var och vartannat hinder kändes inte alls speciellt bra. Man fick välja hinder på 7:an, att antingen galoppera ner i en pullmangrav utan något hinder eller hoppa hindret som stod på sidan. Tog det säkraste, hindret eftersom jag att han hoppar. Hade vart onödigt att försöka galoppera ner och få ett stopp på det. Men självklart, så rev vi hindret bara för att vi valde det.... Förstod ett! Så vi fick 4:a fel, men det var inte bra alls. Bland de sämsta av våra rundor faktiskt. Kom precis utanför placering här också.. :@ Hade vi inte rivit skulle vi kommit 3:a, hade 6 poäng mer än tjejen som kom 3:a och vart lite less att vi rev. Även om de var jävligt dålig runda hade ändå kunna kommit 3a om vi inte rivit...

Ja, de är bara ta nya tag. Sista kvalet är i Ånge, och jag hoppas och önskar att de kommer gå bra. Jag vill så gärna åka till Borås och tävla. Jag vill. Vi får försöka göra vårt absolut bästa nästa tävling mer än så kan vi inte göra. Jag vill verkligen komma med.

tyvärr inga bilder .. somvanligt



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback