Grym

Fabian var verkligen fin idag när vi hoppade. 



Började med att hoppa två kryss i en båge, dock när han landade efter första krysset ville han springa iväg och de var lite svårt att landa i rätt galopp så jag fick trampa till lite i ena stigbygeln beroende på vilket varv jag var i. Hoppade några gånger i båda varven, sedan la jag upp till 2 räcken. Hoppade i båda varv, han ville gärna rusa på lite efter första hindret så fick ta stopp på honom någongång och göra en liten volt och hoppa de andra hindret. Satte sedan upp räcket till höger till en oxer. Hoppade 1-2 gånger. När jag skulle byta varv hoppade jag ena räcket och sedan vände ut mot fyrkanten som en volt och bytte varv. Hoppade även lite på kombinationen.



Såhär såg banan ut, men hoppade bara kombinationen på slutet och höjde upp lite. Så han hoppade 120cm idag, så duktig. Jag vet ju att han kan hoppa, det är bara att vi måste lita på varandra och jag hålla om honom och galoppera så hoppar han allt. Han skulle kunna hoppa högre, men jag vågar inte och då kommer de inte gå. Jag vill inte förstöra något, de tog sin lilla tid innan vi kom över 120 hindret också. Tog bort ena räcket så de var räcke - räcke endast. Så ville jag komma rätt på första räcket så de blev bra emellan, men kände på långt håll att de vart fel så styrde bort igen och igen. Men tillslut, nu kör vi. Och han hoppade, på första försöket. Han var inte ens i hindret, fina älsklingen.

Jag vet att han kan hoppa, han måste lita på en och man måste lita på honom och vara bestämd så flyger han över annars blir han osäker. Man måste verka vilja hoppa man kan inte sitta och bromsa då märker han att man är osäker och då blir det stopp. Han känner av mycket. Han är ingen "stopper" som vissa sa, man måste kämpa tillsammans med honom och inte emot. Och när han väl stannar nu så är det mitt fel, så det är inget att bry sig om. Bästa F.♥





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback