Utvärdering

Knoppade och gjorde honom lite stilig idag, eftersom hans man förövrigt står åt alla håll haha. Brukar inte ha knoppar för han har ganska tunn hals så de kan se lite kul ut. Men knoppar fick de bli idag! 

Lc
Värmde upp i lugn och ro, framridningen är väldigt liten och underlaget var djupt på en kortsidan så jag skrittade och travade bara. Han kändes fin, jättelugn och avslappnad så jag blev lite lugnare jag också. Red fram där en stund, sedan hoppade vi fram. Han brukar tända till på framhoppningen men han var verkligen lugn alltså, jag kunde galoppera i lugn och ro utan att han ville springa iväg. Dock var underlaget väldigt väldigt tungt och djupt därinne också så jag hoppade bara fram ca 3 språng på lilla 2 räcke och 1 oxern. Kändes rättbra, han var nästan lite för lugn.

På banan var han först lite trippig och taggad, men inte så att han börja flyga i luften och ville galoppera iväg då jag tog tygeln. Han var så cool under hela banan, nästan lite för faktiskt. Han var ovanligt lugn, och vi blev dubbelnolla. Som jag skrev tidigare, jag tog det bara lugnt så jag red inte för placering i Lc tog det bara lugnt. Eftersom jag ville han skulle vara avslappnad och fin i Lb:n eftersom den var viktigast.

Lb
Värmde upp i lugn och ro även här, så skönt att slippa stressa runt som en tok. Hoppade fram ungefär lika som sist. Han kändes fin, jag tänkte ha lite mer galopp på honom i Lb eftersom jag tyckte de nästan gick lite sakta i Lc. På banan var han lite mer taggad än Lc, men inte överdrivet utan perfekt. 1-5 gick de väll rätt hyfsat endå, sedan kom vi till 6a,b kombination med 2 galoppsprång emellan. Kom för kort in, så det vart fel däremellan så vi stannade. Hoppade sedan igen, men vart lika dåligt inpå då också men han tog 2,5 emellan där var han snäll. 7 kom vi väll ok på , 8 o herre haha såg lite kul ut kom för nära och vi fick världens mongosprång haha, 9 ok endå. Stilpoängen var väll inget att skryta över heller haha fy. Men nu vet jag verkligen en sak jag måste träna på, de stog i protokollet. De är att jag måste ha jämn galopp, de bli på och av hela tiden. Så det måste jag träna på, rulla på i en bra galopp.

Så vi fick 4 fel, och det var definitivt mitt. Jag måste galoppera på in i kombinationerna annars blire långt emellan. Fast jag tyckte det var ganska långt emellan denna gång. Det har gått bra de andra gångerna, men nu blev de som de blev. Vart väll lite besviken, men det är sånt som händer. Hade verkligen hoppats på att det skulle gå bra idag, men det finns inte mycket att göra. Får ta nya tag. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback