Markarbete

Började värma upp i lägre form han kändes rätt bra, sökte sig neråt själv emellanåt så var det bara för mig att lätta på tygeln och berömma honom. 


Började sedan med en liten övning, samma som sist bom, räcke 3-4 galoppsprång räcke, bom. Först började jag med att göra en volt innan övningen sedan efter och variera med att stå i lätt sist och sitta ned, eftresom jag behöver träna på lätt sits. Började först lite utan graman eftersom han kändes rätt bra idag, så skulle det vara 4 jämna språng emellan. Gjorde det någongång i varje varv och varierade sittsen, tog sedan på gramanen och vi höjde upp till 80-85 ungefär inga höjder direkt utan mest för lydnad att han skulle gå i samma tempo emellan utan att öka.



Hoppade någongång på oxern snett igenom sedan körde jag som en liten "bana" tog även bort gramanen. Började i högervarvet volt, sedan började vi på bom,räcke-räcke,bom där han kunde ha jämt tempo, vart lite svårare att ta 4 språng eftersom jag höjde upp det lite mer så vi fick länga ut 1/2m till. Sedan styrde vi upp mot oxern som var snett igenom, efter det var det studsen och sedan långsidan igen. 

Han kändes lite småstel i bakbenen i början av passet men blev mjukare efter ett tag. Han var även inte lika uppmärksam som sist, då hoppade han väldigt uppåt och runt men denna gång var han lite nonchalant han touchade bommarna ibland. Men man märkte på honom att han var lite småtrött, så han kämpade på bra endå. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback