Underbar

Somsagt var vi på wångenhoppet i Alsénbyggden "mitt i ingenstans typ". Åkte runt halv 9 på morgonen, hade en trevlig biltur party i bilen wiho! Kom dit och packade upp oss ställde in hästarna i boxarna, efteranmälde mig till lc endå eftersom vi åkte endå 4 timmar dit så körde lc:n också.

LC A:0+A:0
Fick stress värmaupp eftersom de var så få anmälda ca 13 st sammanlagt. Så det vart väll ingen vidare uppvärming, vart lite trav på travbanan och galopp på framhoppningen. Hoppade fram, han kändes ganska pigg och lite småstark. Väl inne på banan gick de skit. Hoppade 1:an kom rätt bra på det sedan på 2:an låg vi långt ifrån (han hatar hoppa långt ifrån) så tänkte jag bara nu stannar han, och jag bara satt där och gjorde inget ?!? Kommer vi långt ifrån så vet jag att han blir jättetveksam, då måste jag smacka till och hålla om honom så han känner att jag vill att han ska hoppa. Så fick vi ett stopp på 2:an, resten av banan gick åt skogen. Satt och kortade honom på varje hinder och vi fick inge bra flyt. Usch, vi glömde det.

LB Stilhoppning Mountainhorse cup
Tog ut honom i god tid, för god. Värmde upp i lugn och ro, han var hel cool så lugn. Efter lång väntan så fick vi komma in på framhoppningen, han var så jäkla pigg och stark. Kände mig verkligen som en sopa, vilket jag säkert var också. Hoppa fram, han hoppade bra men var så pigg och efter hindren fick jag knappt stopp. Väl inne på banan så skrittade vi runt lite och väntade på vår tur, kollade ungefär vilket avstånd det var för hon som red innan så jag hade en liten aning. Styrde upp på 1:an fick hyffsat språng, linje till 2:an vart väll endå ok 3:an kanske lite lite nära men inget som syns så tydligt på filmen linje till 4:an, 5:an helt ok, 6a & b räcke in oxer ut 2 galoppsprång kom lite lite nära in men inget konstigt språng. 7:an var ett räcke med en linje till trippeln, höll på att rida raktfram istället för en båge till höger. Kom lite nära på trippeln, kändes som det var väldigt lågt språng så trodde vi skulle riva det, de gjorde vi inte. Näst sista hindret låg vi långt ifrån, jag smackade till och höll om så trampade han om och hoppade sedan linje till sista oxern vart jäkligt krokig måste jag säga haha. Känslan då vi landade efter sista hindret och vi var felfria var så skönt! 

Detta är första gången vi nollar LB på lokal tävling, antingen har vi stannat eller rivit. Var nöjd över honom, red inte speciellt bra själv om jag ska vara ärlig. Sa till Jonna, de blir nog inget men var ändå nöjd över vår nolla! Så hörde vi i högtalaren "segrare Emelie Hellberg" vi ba "VA" haha, trodde verkligen inte det för det kändes inte som  direkt "segerrunda" utan bara att vi kämpade tillsammans genom hela banan och de gick denna gång även fast inte min stil inte var på topp... Men, vi knep en 1:a plats på stilhoppningen och Mountainhorse stilhoppningen var så himla glad så jag bara ville grina. Haha töntigt, men som jag har längtat efter att få kunna vinna någongång. Att få ett segertäcke och galoppera först i ärovarvet. Och äntligen! Vann ett jättefint ridtäcke, vitt Mountainhorse schabrak, halsband & plaketter.

Det kändes jättkul, även fast det inte var någon superrunda, men får vara glad endå. Världens bästa pojke har jag!♥ Nu är de 2 kval kvar, så får vi se hur de går.


Tyvärr glömde jag kameran, så ni får bara denna bild.. FLÅT


» Elin

Grattis Emelie! Du måste sluta vara så hård mot dig själv, du är ju en fantastisk ryttare som absolut förtjänade att vinna!

Svar: Åå tack så mycket, de är du som är det!! :)
tavlingsryttarenn.webblogg.se

2012-07-07 // 08:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback