Veckans träningsupplägg

Känner att jag måste börja göra någon sorts av upplägg så jag vet vad jag ska träna på, blir att jag lixom bara rider runt och inte gör något speciellt utan böjer och ställer. Så nu gör jag en planering för veckan som kommer.

Måndag

Uteritt, bara försöka få honom att slappna av. Göra mycket övergångar, halvhalter och halter. Jag ska få honom att lyssna på mig och inte springa iväg.

Tisdag

Träna på skänkelvikning och göra mycket övergångar. Få honom att slappna av och bli rund och fin i formen. Flytta bra för skänkeln, jag ska vara mjuk i handen.

Onsdag

Markarbete/hoppning, känner på honom lite inför fredagen. Kanske använder mig utav graman eller snodd. Ska försöka få honom rund över bommarna och han ska jobba ända tills jag styr upp på hindren.

Torsdag

Uteritt, lite skritt/trav/galopp. Samma som måndag, få honom lyssna och bli uppmärksam på mig. Tar han inte en halvhalt blir det halt och försöka igen. Inge jätte ansträngande pass.

Fredag

Tävling i Övik mhpc kval. Kommer ett inlägg om hur jag ska försöka rida.

Lördag

Rids i låg form i alla gångarter, försöker få honom i djup och låg form.

Söndag

Uteritt, mestadels galopp. Samma sak där han ska lyssna bra på mina halvhalter. Det är de vi måste träna mycket på, eftersom han blir så pigg och stark i skogen

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback