mountainhorse

Snart är det mountainhorse kval alsenbygden och jag har bestämt mig för att vi ska sätta den jäkla nollan. Jag ska inte fega någonting, känner jag att vi kommer fel ska jag hålla om honom endå och jag ska inte korta en ända gång. Nu ska vi tamejfan i mig gå nolla så är det.

Vi har bara 3 chanser till och jag vill verkligen att vi fixar nolla denna gång så får man inte lika mycket press på sig. Jag blir glad bara vi går nolla, men jag skulle verkligen inte bli ledsen över om vi skulle få en liten placering.. ;) Det sämsta är att det finns ingen LC som man kan hoppa innan, Fabian är alltid bäst och lugnast i andra klassen. Jag har aldrig hoppat bara en LB så vi får se hur det blir, det kanske blir bättre eller sämre det vet vi inte förns vi testat.

Men nu ska vi över varje hinder, inte ett enda stopp hellre att han river isf men det finns inte, vi ska fixa dethär nu. Huvudsaken är att det ska kännas bra och att vi ska jobba som ett team med varandra inte emot varandra. Jag ska rida fram länge och han ska vara någolunda avslappnad. Vi tar hinder för hinder, försöker rulla på i en jämn bra galopp som känns trygg för både mig och honom. 

Vi måste få in en bra känsla som vi båda känner oss nöjda med, jag ska inte korta honom och han ska inte rusa iväg efter hindren. Vi ska försöka få till en jämn galopp som vi kan hålla hela banan. Så vi får se hur det går helt enkelt. Hoppas på det bästa!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback