Dressyrtävling

Jag tävlade dressyr idag, tror de eller ej men det gjorde jag. Har tävlat dressyr 1 gång på Fabian, ni kan ju gissa hur det gick eftersom jag inte fortsatte och tävla.;) Tävlade väll någongång på b-ponny också.

Men iallafall så tävlade jag Baxter i en Lc:1, inte den högsta klassen hehe men det var vår första tävling och jag brukar alltid rida ut då jag rider honom. Så nu har jag ridit inne 2 gånger och tränat lite. Hade väldigt svårt att sitta ner eftersom han har sånt steg. Och det är väldigt ovanligt för mig att rida med 1. dressyrsadel 2. långa läder 3.sitta ner. Eller okej, jag sitter väll ner på Fabian också, men det är inte i närheten av att sitta på Baxter. Men jag fick lite tips hur jag skulle sitta iallafall, så det vart lite lättare men jag skumpade på lite iallafall.

Red fram alldeles för länge, får lite panik för jag vill inte ha bråttom och stressa så jag red fram alldeless för länge. Han var ganska seg idag också, så det var inte det bästa att de vart så länge. Men iallafall, han är verkligen supermjuk i munnen men han kan hänga sig lite i bettet så man har lite att hålla i, men det är bara lätta av lite ibland så han bär upp sig själv också. 

Ja, de gick väll lite sisådär på banan. Han skötte sig bra, men det enda var då att han var lite seg men det förstår jag också. Galoppvolterna var de som gick sämst tycker jag, i västervarv så fattade han bra men sedan gled vi ut lite för mycket och det vart inte så jättebra men han höll en superbra lugn galopp. Galopperar man på så kan han bli ganska lång och det är skitsvårt att få tillbax honom, men han skötte sig fint i galoppen endå. Men i högervarv tog det en stund innan han fattade galoppen, jag var nog lite för mesig också det vart lite spring innan också blev det fel galopp men vi rättade till den och fortsatte. 

Jag tycker han skötte sig jättebra, han var lugn och avslappnad på banan. ´*lite seg* men sånt får man ta, det var ju lite mitt fel också. Men det var jättekul endå även om de inte gick prima men vi kom runt iallafall. Älskar att rida Braxen han är så himla fin och rolig, så det var superkul att jag fick vara med och tävla honom och testa på dressyrtävling också. Men jag tyckte det var jättekul, och kan tala om att jag var lite anfådd då jag var klar haha det var lite jobbigt. Är så glad över att få rida denhär hästen, det är en känsla jag aldrig känt förut. Han är grym!

Men vi slutade på 171 poäng och 63,2%, kanske inget att skryta över men vi hade ju våra orsaker. ;)

Tyvärr inga bilder, så ni får nöja er med några gamla. 







Duktiga ! :-)

Svar: Haha nja de gick väll inte så superbra men han skötte sig :D
tavlingsryttarenn.webblogg.se

2012-09-08 // 16:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback