Pia träning

Hopptränade inne för Pia, roliga övningar som alltid såklart! 

Började med att värma upp i trav och galopp, sedan skulle vi rida på volten och göra en liten volt inne i volten och minska traven sedan galoppera lite själv. Började hoppa fram lite på 3 sockerbitshinder med 4-5 galoppsprång emellan. Fick först 5 språng emellan lite tillbaka, sedan tog vi på 4 lite mer framåt och jag "gled" med lite bara. 

Hoppa sedan lite olika saker, har inte så stor lust att rita varenda .. Men hoppade lite olika saker, han kändes faktiskt helt okej. Det var två saker som vi körde på Björne träningen sist som vi hoppade, Pia tränar också för Björne så hon får även lite ideér därifrån och det är super. Pia och Björne är bäst! Men hursomhelst, jag tyckte verkligen om det. Då var det minihinder på ungefär 30cm och sedan ett språng och räcke. Och den andra var räcke räcke räcke med 1 språng emellan de två första var lite lägre och det i mitten var lite högre. Gillar såna övningar, då kommer man oftast rätt på hindret. Men vi hoppade som en åtta på dom två så höjde hon upp på räcket, Fabian skötte sig jättefint. 

Haha okej, inte riktigt en åtta men ungefär som en åtta och svängarna vart lite mer runda.. ;)



Sedan på slutet hoppade vi en bana, först på sockerbitshindren 4 språng emellan kändes helt okej, sedan snett igenom på bom räcke sedan snett igenom på lilla "serien" helt okej där också, vidare på räcke 6 galoppsprång oxer och där hörrni!! Nu ska ni få höra, Pia sa att vi skulle gå på 6 språng så jag tänkte jaja visst så jag lät bara han rulla på utan att ta sådär som jag brukar och vi kom helt perfekt på oxern, var så härligt när jag alltid brukar ta i honom men lät han galoppera på och det blev faktiskt bra för en gångsskull, men sedan vidare på en oxer som var lite snett igenom och båge till räcket, det var faktiskt det svåraste på banan för det gällde att hålla galoppen i svängen och sedan en bra båge till räcket och inte ta för mycket i dem, gled ut lite på räcket. Sedan skulle vi snett igenom igen på serien, oxern och sedan en vänstersväng till sockerbitshindret. 



Banan var jättekul, och jag tycker det är kul då man blandar lite som bom före räcke osv. Så det inte bara alltid är "en" hinder utan lite varierat. Det var skitkul att hoppa banan, Fabbe kändes jättefin hör och häpna!! Det kändes faktiskt bra idag, kändes bra. Jag vet inte om det såg bra ut, men det kändes bra och det var jätteroligt. Inte så att jag plockade för mycket som jag kan göra ibland och Fabian kändes superfin. Så det var jätteroligt idag.

 Och jag är väldigt glad över att ha en sån grym tränare som Pia. Hon är verkligen bäst jämt! 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback