Träningen

Har varit med på 2-dagars hoppträning för Björne. Första gången jag tränar för honom och han var grym, A-tränare. 

Torsdag

Var lite mer markarbete, teknik och kontroll. Hästen skulle gå i samma tempo och de skulle se lätt ut. Red en rätt lång uppvärming så hästarna skulle bli varma och mjuka. För mig gick det åt skogen kan jag tala om bokstavligt. Jag vart helt tokig, Fabian sprang med huvudet rakt upp i luften och jag vart galen. Så de blev inte precis bättre, vilket resulterade i en spänd häst.

Började sedan hoppa lite på sockerbits hinder,  först bara två st och vi skulle klara det bra. Gick åter igen dåligt, kom fel och han var lite spänd osv. Hade väldigt stor lust att bara hoppa av och gå ut, grinfärdig var jag haha. Sedan la vi till att hoppa alla 4 sockerbitshindren, och ett kryss i mitten så man red som en åtta. Gick lite bättre då, han vart mycket mer avspänd jag också. Så någongång fick vi faktiskt till det i ett jämt tempo. Visar en utan övningarna vi hoppade. Hoppas ni förstår hur jag menar, inte så bra paintskills. haha



Hoppade lite olika övningar, orkar inte rita alla kommer inte ihåg helt alla heller. Men de gick ändå rätt okej, Fabian var lugn och avslappnad han har aldrig varit sådär förut. Han brukar vara pigg och jag brukar få hålla lite på honom, men nu var han helt perfekt nästan så jag tyckte de gick lite långsamt. Men det var så skönt, så det blev inte allt för mycket av & på utan lite mer jämt tempo, visst det blev väll lite mer framåt ibland osv men inte som det varit förut. Så sedan hoppade vi en bana, jag som har jävligt svårt att minnas banor haha. Började åt fel håll det var de enda, sen mindes jag hela banan woho! Nu kommer det sanningens ögonblick.................. Jag tyckte faktiskt de kändes bra, jag vet inte om de såg bra ut men det kändes bra för mig iallafall, det var lugnt och kändes som de var rätt så jämt tempo. Jag var avslappnad och han också, så hoppade vi runt där och det var roligt. Hade inte panik och stressad som jag kan vara ibland utan jag gled lite också och tog de lugnt. Så det var kul, han var så lugn och då blir det mycket lättare för mig att reglera tempot. Jag bestämmer vilken galopp vi ska ha, hur snabbt det ska gå ja det var så kul! Tycker verkligen inte om att skriva att det är bra/kändes bra, får någon sorts ångest över det.. Men jag har lovat att jag ska säga då de känns bra iallafall, så nu gjorde jag det. Kanske inte såg bra ut, men de kändes rätt bra för mig.

Grönt=start, Rött=stopp


Haha okej, denna ritning var jag inte allt för stolt över. Linjerna och hindrena stog mycket bättre än vad jag ritat. LOVAR. Jag tyckte det var jättebra och roliga övningar, man vart avslappnad och fick bra kontroll. Det enda minuset var att underlaget var skitdjupt, inte bra för Fabians senor men de gick bra endå. Skriver om dag 2 imorgon så jag inte över öser er med text, om ni ens orkar läsa. :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback